سخن روز /
عملکرد بازرگانی شبکه تعاونیهای تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان گیلان، ازابتدای سال 1400
1400/06/23
خبر عملکرد بازرگانی شبکه تعاونیهای تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان گیلان، ازابتدای سال 1400

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان گیلان، به نقل از مدیر تعاون روستایی استان گیلان، از ابتدای سالجاری تاکنون مقدار 62713 تن محصولات کشاورزی در قالب خریدهای حمایتی، توافقی و تضمینی از کشاورزان و دامداران گیلان خریداری گردیده است.
مهندس عباس جعفرپور با اعلام این خبر گفت:
در جریان خریدهای تضمینی- مباشرتی گندم توسط شبکه تعاونیهای تحت نظارت این مدیریت، از ابتدای سالی 1400 تاکنون تنها طی خریدتضمینی- مباشرتی؛ میزان 242 تن محصول گندم به ارزش بالغ بر 12 میلیارد ریال، ازگندمکاران گیلانی خریداری گردیده است .
وی همچنین درزمینه اجرای طرح های خرید و فروش توافقی محصولات کشاورزی و دامی کشاورزان و دامداران گیلانی نیز اعلام داشت در طول مدت یادشده؛ مقدار 17 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی به ارزش 2622 میلیارد ریال توسط شبکه گستردهی تعاونیهای روستایی، کشاورزی، تولید روستایی و اتحادیه های مربوطه شهرستانی و استانی از تولیدکنندگان محصولات مختلف خریداری شده که ازجمله آنها می توان به 2326 تن انواع گوشت سفید و قرمز به ارزش 514 میلیارد ریال و 12 هزارتن شیر به ارزش 514 میلیارد ریال اشاره کرد.
مدیر تعاون روستایی استان گیلان درباره عملکرد تعاونیها در چرخه خریدوفروش توافقی محصولات کشاورزی و دامی افزود که برنج، شلتوک برنج، دانه ذرت، جو، سبوس، کنجاله سویا، سایرمحصولات ... به میزان هزار 30 تن و به ارزش 2290 میلیارد ریال نیز از کشاورزان خریداری شده است.
وی در مورد اجرای خرید حمایتی پیله ابریشم نیز گفت: امسال برای سومین سال پیاپی با هدف حمایت از صنعت نوغانداری، با تلاش شبکه تعاونی روستایی استان، خرید توافقی پیله ابریشم صورت گرفته و با حضور تعاونی ها در این حوزه، مقدار 2 تن پیله به ارزش اقتصادی 2/8 میلیارد ریال از نوغانداران شهرستانهای رشت، لاهیجان، سیاهکل و شفت خریداری گردیده است .
تعداد مشاهده خبر122 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal
    بارگذاری چیدمان اولیه