سخن روز /
نشست سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعضای هیات مدیره و مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران
1401/05/24
به گزارش پات، در راستای اجرای سیاست تعاملی سازمان مرکزی با شبکه تعاونی های تحت پوشش، جلسه مشترکی با حضور مهندس نیکبخت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دکتر محمدی معاون توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری، دکتر سلمان مدیرکل دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها و تشکل ها و اعضای هیات مدیره، بازرس و مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی روز یکشنبه بیست و سوم مرداد ماه در محل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

در این نشست ابتدا اعضای هیات مدیره مشکلات پیش روی تولید بعد از حذف ارز ترجیحی را بیان کردند و خواستار نقش آفرینی بیشتر سازمان در جهت حمایت از بخش تولید شدند.

تامین به موقع و با کیفیت نهاده های مورد نیاز بخش، نظارت بر کیفیت نهاده های دامی وارداتی، نظارت بر کیفیت داروها و واکسن های وارداتی، مشکلات تولیدکنندگان خرد و ... از جمله مشکلات پیش روی تولید کنندگان مطرح شد.

پیشنهاد سامانه جامع معاملات، ارزیابی سالانه شرکت ها و اتحادیه ها، شناسایی تعاونی های پیشرو و موفق به منظور مستندسازی فعالیت های آنها، شبکه سازی و برقراری ارتباط اثربخش بین سطوح شهرستان تا ملی، ایفای نقش هدایتی، حمایتی و نظارتی سازمان در خصوص تعاونی های زیرمجموعه، توجه به ظرفیت ها و توانمندی های تعاونی ها، واگذاری امور تصدی گری به تعاونی ها و ... از جمله درخواست های مطرح شده بود.

در ادامه مهندس نیکبخت ضمن اشاره به نقش و جایگاه شرکت ها و اتحادیه های تعاونی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی، کاهش هزینه های تولید، کاهش هزینه های دولت در تامین امنیت پایدار غذایی، کاهش ریسک اقدامات دولت در خصوص رفاه اجتماعی، افزایش روحیه تعاون و تعاونگری، انجام فعالیت های تصدی گری توسط تعاونی ها و ... را از جمله دستاوردهای ورود تعاونی ها و تشکل ها به بخش کشاورزی دانست و گفت: سیاست سازمان تعاون روستایی تعامل، همفکری و همراهی با شبکه تعاونی ها در خصوص اجرای سیاست های بخش کشاورزی می باشد.

وی به نقشه راهی اشاره کرد که در آن اجرای برنامه های مورد نظر در بخش کشاورزی توسط شرکت ها و اتحادیه های تعاونی قابل مشاهده است و باور سازمان، واگذاری کلیه امور به شبکه تعاونی ها و ایفای نقش نظارتی سازمان می باشد.

تعداد مشاهده خبر381 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal