سخن روز /
‍ سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بیان کرد:
نقش و جایگاه مهم شرکت ها و اتحادیه های تعاونی در تامین امنیت غذایی کشور
1401/05/26
‍جلسه هم اندیشی و بررسی فعالیت ها و برنامه های اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی باغبانی ایران با سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد

به گزارش پات، در راستای اجرای سیاست تعاملی سازمان مرکزی با شبکه تعاونی های تحت پوشش، جلسه مشترکی با حضور نیکبخت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، محمدی معاون توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری، سلمان مدیرکل دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها و تشکل ها و اعضای هیات مدیره، بازرس و مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی باغبانی ایران در محل آن اتحادیه برگزار شد.

در این نشست یدالهی مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی باغبانی ایران با ابراز خرسندی از تشکیل جلسات هم اندیشی آن را فرصتی برای ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب برای ارتقای سطح کیفی فعالیت ها و نقش آفرینی در افزایش تولید محصولات کشاورزی برشمرد.

وی در ادامه با تاکید بر آسیب شناسی شبکه و اتحادیه ها کاهش نقدینگی به دلیل افزایش قیمت نهاده ها، عدم توانایی هزینه های جاری شرکت ها و اتحادیه های شهرستانی و استانی، محدودیت هایی که مدیران عامل به دلیل پایین بودن سطح اختیاراتشان در تنظیم معاملات با آن روبرو هستند، عدم حضور در جلسات وزارت خانه و اعلام نظر در رابطه با موضوعات مهم و سرنوشت ساز، نبود امکان استفاده از تاسیسات، امکانات و انبار های تعاون روستایی شهرستان ها و استان ها، عدم تامین نهاده و حضور پررنگ در بازار ها بصورت مستقیم و البته پیشنهاداتی از قبیل ایجاد نمایشگاه های طبیعت گردی، جشنواره شکوفه ها و مشارکت با سایر اتحادیه ها و کارهای مشارکتی را از مسایل اتحادیه برشمرد.

در ادامه نیکبخت با اشاره به نقش و جایگاه شرکت ها و اتحادیه های تعاونی در تامین امنیت غذایی کشور برنامه محور بودن اتحادیه ها را مورد تاکید قرار داده و خواستار توجه ویژه به تولید قراردادی در تعاونی ها و اتحادیه ها شده و نقش آفرینی اتحادیه مرکزی در این زمینه را بسیار مهم دانست.

وی با تاکید بر اینکه صادرات و پرداختن به صنایع تبدیلی و تکمیلی باید به طور جدی پیگیری شود گفت: حضور تشکل ها در تمامی جلساتی که در وزارت خانه به جهت گرفتن تصمیمیات سرنوشت ساز تشکیل می شود باید حضور داشته باشند. و این موضوع را برای تولید کنندگان به خصوص در زمینه قیمت گذاری محصولات مهم ارزیابی کرد.

در ادامه هر یک از اعضای هیات مدیره اتحادیه به بیان دیدگاه های خود در زمینه حضور موثر اتحادیه در زنجیره ارزش محصولات باغی پرداختند.

در پایان جلسه مقرر شد برگزاری جلسات هم اندیشی با دستور کارهای مشخص برای بهبود امور فعالیت های اتحادیه ادامه پیدا کند.
   
تعداد مشاهده خبر1204 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal